Vagyis helyesebben cárja. A Cleveland Cavaliers orosz centere, Timofey Mozgov már az előző idényben komoly nevet szerzett magának, amikor az egyik ohiói söntés felkérte, hogy legyen a cég reklámarca. Nos, az első próbálkozás olyan jól sikerült, hogy a nem csak a helyi kocsmalátogatók figyeltek fel rá, hanem az egész internet csodájára járt a 216 centis óriás "elementáris erejű" alakításának. Az első videó sikerén felbuzdulva kisvártatva jött a következő, amelyben a játékos már egy hölggyel és két labdával kiegészülve alkotott maradandót.
Mozgov aztán a rájátszásban megmutatta, hogy a reklámok mellett a kosárpályán is domináns alakításra képes. Nyáron a döntős Cavs egyik legjobbja volt LeBron James és Tristan Thompson oldalán, nem rajta múlt, hogy a sérülésektől tizedelt lovagok végül csak megnehezíteni tudták a Warriors dolgát. Összességében a Cleveland egyik legjobb igazolásának bizonyult az előző idényben és várhatóan az előttünk álló szezonban is komoly szerepet kap majd a visszatérő Anderson Varejao oldalán, főleg úgy, hogy Thompson jövője továbbra sem tisztázódott a csapatnál.
No de térjünk vissza az eredeti témánkhoz, Mozgov és a trash reklámok kapcsolatához. Miután James Harden néhány napja az Adidas reklámarca lett, orosz barátunk valószínűleg úgy érezte, egy pillanatig sem maradhat le a szakállas houstoni mögött. Mintegy a 2015/16-os idény beharangozásaként ki is jött a legfrissebb reklámjával, amiben egy Cleveland-i trambulin központot (sic!) reklámoz a tőle megszokott, imádnivalóan bumfordi stílusban.
Az NBA játékosok vicces/béna reklámjairól írt cikkünk itt érhető el.
Az alábbiakban látható a teljes Mozgov életmű: